بازی کلاسی GA004

  • بازی کلاسی GA004

    تاریخ : ۹۵/۰۲/۱۰  ۰۱:۰۲

    در سیستم های مختلف آموزش زبان معمولا از فلش کارت ها جهت آموزش استفاده می‌شود خب شما هم می‌توانید از فلش کارت هایی که دارید در کلاسهای خودتان برای آموزش صفات یا لغات و یا افعال استفاده کنید






    در سیستم های مختلف آموزش زبان معمولا از فلش کارت ها جهت آموزش استفاده می‌شود خب شما هم می‌توانید از فلش کارت هایی که دارید در کلاسهای خودتان برای آموزش صفات یا لغات و یا افعال استفاده کنید و یا حتی اگر فلش کارت هم ندارید برای بازی که الان میخوام براتون معرفی کنم شما میتوانید روی تخته چهار تا شکل و یا چهار تا کارت و یا چهار تا object  و شی را بکشید و از این استفاده کنید اولا وقتی شما از فلش کارت ها استفاده می‌کنید معمولا فلش کارت ها را یکی پس از دیگری به اشخاص نشان می‌دهید و مثلا می‌گویید what color is it? و اگر اون فلش کارت هایی که شما نشان می‌دهید در بعضی از موارد هست که احساس می‌کنید زبان آموزان یک شی را نمیتوانند خوب تلفظ کنند و خوب به یاد نمیآورند آنها را جدای از فلش کارت ها بزارید و در انتها آنها را مجددا مرور کنید و ضمنا وقتی که از فلش کارت و یا از تصاویر خود درس های suigle zaban  استفاده میکنید باز هم همیشه مد نظرتون باشه که سرعت نمایش و پشت سرهم نشان دادن البته در ابتدا نه در ابتدا وقتی می‌خواهید کارت ها را نشان دهید باید با تاءنی و با فاصله نشان دهید اما بعد از مدتی که می‌خواهید تمرین کنید و یا مرور کنید تعداد کارت هایی که در واقع در یک دقیقه نمایش داده می‌شود باید خیلی بالاتر برود برای اینکه فرصت فکر کردن و ترجمه کردن را از زبان آموزان بگیرید تا اگر به یک شی ای نگاه می‌کنند بتوانند بلافاصله اسم آنرا به زبان بیاورند و عرض کردم خدمتتون که اگر با فلش کارت ها کار می‌کنید اگر کارت هایی را احساس میکنید بهشون نشان می‌دهید و انها اسمش را درست به خاطر نمی‌آورند معمولا آنها را کنار بگذارید که ممکن است چهار تا کارت و یا پنج تا و ده تا پانزده تا و یک تعدادی باشد که فلش کارتهای سخت تری باشد درواقع آنها نیاز به تمرین بیشتری دارند  یکی از کارهایی که می‌توان انحام داد در رابطه با فلش کارتها این است که مثلا فلش کارتهایی که در آنها کلمات یا لغاتی که اشخاص بلد نیستند آنها را جدا کنید و در یک ساختار ماتریسی مثلا به صورت (دقیقه 2.2( در جلو زبان آموزان روی میز بچینید به ....(دقیقه 2.7) وضعیت چهار تایی و ابتدا مرور کنید مثلا دست روی هر کدام بگذارید و مثلا بگویید red(رنگ اول در دقیقه 2.12) pink yellow  و blue و این تمرین را داشته باشید بعد از اینکه این تمرینات را انحام می‌دهید از یک نفر بخواهید که از کلاس خارج شود و مشابه بازی های قبلی و شما با زبان آموزان یکی از این کارتها را انتخاب کنید مثلا بگویید yellow card و بعد اون شخص باید بیاید و حدس بزند که شما کدام کارت را انتخاب کردید یکی از کارتهای بسیار جلبی که یتوانید در این بازی انجام دهید این هست که معمولا قبل از کلاس و یا در جلسه با یکی از زبان آموزان هماهنگ کنید و یک مسئله ای را با ایشون در میان بگذارین از جمله اینکه به عنوان مثال به اون زبان آموز بگویید که وقتی که نوبت شما شد و شما از کلاس خارج شدین کارت ها ار که ما انتخاب میکنیم و یا یک از این چهار تا کارت یا بتوانید در یک ساختار ماتریسی 9 عدد کارت را بزارید یعنی یک عدد ماتریس 3*3 را بسازید و به شخص بگویید که وقتی شمت برمی‌گردید به دست من دقت کن و اگر مثلا کارت بالایی انتخاب شود یا  سمت چپ و یا سمت راست انتخاب شده باشد شصت خود را در گوشه بالا سمت راست کارت قرار میدهم و یا اگر وسطی انتخاب شده باشد شصت خود را در وسط و یا گوشه سمت چپ قرار میدهم و در قسمت های مختلف کارت که بگذاریم میتواند نمایانگر این باشد که مثلا اگر گوشه بالا سمت راست قرار دهید یعنی کارت بالا و سمت راستی انتخاب شده است و اگر در گوشه بالا و سمت چپ قرار گیرد کارت بالا و سمت چپ انتخاب شده است و به همین ترتیب اگر پایین و سمت راست بگذارید یعنی کارت پایین و سمت راست انتخاب شده است و به همین ترتیب کارت پایین و سمت چپ برای موقعیت انگشت پایین و سمت چپ.

    به نحوی به آنها می‎رسانیم که کدام کارت انتخاب شده است و زبان آموز وقتی که حدس می‌زند و درست حدس می‌زند خب شما تشویقش می‌کنید و و از ش می‌خواهید که دوباره اینکار را بکند و بچه ها در حین تعجب می‌بینند که هر بار اون شخص داره درست حدس می‌زند و این هیجان خیلی زیادی را در بچه ها ایجاد می‌کند و آنها تمرینی که می‌خواهند انجام دهند غرق در هیجان بازی میشوند و دیگر فکر نمی‌کنند و تعداد کارتی که بلد نبودند را خیلی خوب اینها می‌توانند یاد بگیرند  و البته کاری که می‌توانید در حین کار انجام دهید برای اینکه  هیجان کار بالاتر رود میتوانید از یک نفر دیگر از کار آموزان بخواهید که با آن خارج شود که آن را چک کند که مثلا  یواشکی گوش ندهد  و یا نبیند و یا هر اتفاق دیگری نیفتد و یا میتوانید به دو نفر دیگر در واقع برخورد کنید که شما دارید یواشکی به ایشون می‌گید که کدام کارت را ما انتخاب کردیم و اینبار شما دوتا هم باید با انها بروید  و انها را هم  از کلاس خارج کنید و برگردند و ببینند که باز همان شخص درست حدس میزند خیلی هیجان کار را بالا میبرد و باعث می‌شود که لغات را یاد بگیرند و البته حتما در انتهای بازی برای بچه ها توضیح دهید و بگویید که شما چیکار کرده اید  وبرای آنها توضیح دهید که این اتفاق افتاده و هماهنگی کردیم و بگید که قصد فریب شما را نداشتیم   فقط اینکار را انجام دادیم برای اینکه یک تعداد کارت و اشیایی را که بلد نبودید با این روش یاد بگیرید و به خاطر بسپارید و مسلما تایید می‌کنند که در اثر هیجانی که اسیر آن شده اند توانستند آن لغات را یاد بگیرند بدون اینکه به اسم مشابه فارسی یا هر لغت دیگری بخواهند فکر کنند.


    کلمات کلیدی
    فلش کارت زبان انگلیسی - فلش کارت آموزش زبان - کارت آموزش انگلیسی - کارت زبان انگلیسی -