بازی کلاسی GA005

  • بازی کلاسی GA005

    تاریخ : ۹۵/۰۲/۱۰  ۰۱:۰۵

    بازی که امروز می‌خواهم حضورتان معرفی کنم بازی است که می‌توانید برای آموزش افعال و یا صفات و یا اشیا مورد استفاده قرار بگیرد و این بازی به این صورت است که شما سوالاتتان را از بچه ها می‌پرسید یا از طریق تصاویری که روی کامپیوتر یا پروژکتور به آن ها نشان می‌دهید






    بازی که امروز می‌خواهم حضورتان معرفی کنم بازی است که می‌توانید برای آموزش افعال و یا صفات و یا اشیا مورد استفاده قرار بگیرد و این بازی به این صورت است که شما سوالاتتان را از بچه ها می‌پرسید یا از طریق تصاویری که روی کامپیوتر یا پروژکتور به آن ها نشان می‌دهید و یا سوالاتی که در رابطه با فلش کارت ها می‌پرسید و مثلا اگر هشت نفر در کلاس شما هستند از نفر اول می‌پرسید و فرصت دارد جواب دهد اگر جواب داد که هیچ اما اگر جواب نداد سراغ نفر بعدی می‌روید و این حلقه را تکرار می‌کنیدو یا اگر هر زبان آموزی که جواب درست داد شما برای آن یک علامت می‌گذارید، قبل از این باید نام تمامی زبان آموزان را یادداشت کنید و به آنها امتیاز دهید و در انتها امتیازها را بشمارید تا مشخص شود که چه کسی بهتر این کار را انجام داده. در اینجا یک نکته بسیار مهمی وجود دارد که یا روی تخته اسامی را می‌نویسید و یا روی کاغذ می‌نویسید و یا اگر از فلش کارت استفاده می‌کنید هر کسی که درست پاسخ داد فلش کارت را به خودش بدهید و در انتها شروع می‌کنید به شمارش فلش کارت ها که بچه ها هم در گیر شمارش می‌شوند وقتی باهم می‌شمارند(one,two,three,…) و هم شمارش را یاد می‌گیرند و هم امتیاز ها شمرده می‌شود برای اینکه چه کسی بهتر است توی این بازی نکاتی وجود دارد که حتما باید رعایت شود.

    نکته اول از آنجاییکه حس بد و انرژی منفی در زبان آموزان اصلا چیز مناسبی نیست و در یادگیری آنها  تاثیر منفی می‌گذارد و شما باید همیشه با آنها مثبت صحبت کنید و احساس برنده شدن را در تک تک آنها به وجود بیاورید یک مقدار باید به مسائلی در این بازی دقت کنید اولا در انتهای بازی باید بازی را به نحوی خراب کنید که مشخص نباشد که چه کسی اول شده و یا اینکه به نحوی در نظر بگیرید که همه احساس کنند برنده هستند و اول شده اند به عنوان مثال وقتی یک زبان آموزی را دارید که یک کلمات را خوب نمی‌گوید وقتی یک کلمه خاصی را بیان می‌کند توی کلاس خیلی تشویقش کنید و بهش بگید که با همین یک پاسخی که دادی شاگرد اول شما هستی و شما بهترین زبان آموز من هستی ویا شوخی هایی را در انتهای بازی وارد بازی ها کنید  در ابتدا بگذارید بازی شکل بگیرد وبچه ها توی رقابت و هیجان باشند ولی نزدیک به انتهای بازی که می‌رسد اگر کسی جواب می‌دهد و به او کارت می‌دهید شما به یکی از بچه ها که تعداد کارت های کمتری را دارد تعداد کارت های بیشتری را بدهید و اگر بچه های دیگر اعتراض می‌کنند بگویید این دوست من است و من دوست دارم که به او تعداد کارت بیشتری بدهم و بعد به فضای شوخی و خنده ببرید که زبان آموزان فراموش کنند چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد و یا میتوانید ساختار حلقوی را بهم بزنید و از همه و یا به ترتیب نپرسید و همیشه بگویید چه کسی سوال را بلد است دستش را بلند کند من می‌گم که چه کسی جواب دهد و معمولا کسی که تعداد کارت های کمتری دارد جاهایی که دستش را بلند می‌کند همیشه اورا انتخاب کنید برای اینکه تعداد کارت هایش زیاد شود و در انتها حتی میتوانید این شوخی را کنید که کسی که تعداد کارت های زیادی را دارد موقع شمارش سه یا چهار تا کارتش را باهم بردارید و روی زمین بگذارید و یک شمارش بیشتر نکنید و باز دو سه تا دیگر را بردارید و بگذارید و آن کارآموز اعتراض کند و بازی به نحوی خراب می‌شود و در انتها شما با آنها صحبت می‌کنید که همه شما برنده هستید و خیلی خوب بود و مثلا شما مسائل مربوط به آشپزخانه را خوب پاسخ دادید و شما حیوانات را خوب توانستی بشناسی و به نحوی حس برنده شدن و انرژی مثبت را در آنها به وجود بیاورید تا از این انرژی بتوانید برای یادگیری های بعدی و مراحل بعدی استفاده کنید این بازی می‌تواند با ابتکارات ریز و کوچکی که در آن به کار می‌برید خیلی هیجان انگیز باشد همین مواردی که گفتم در شمارش کارت ها و یا دادن کارتها و اینکه اگر موردی را کسی دیر جواب می‌دهد خیلی تشویقش کنید و یا در انتخاب اشخاص برای پاسخ دادن نکات ریزی هست که میتواند این بازی را بسیار مثبت و مفید کند و البته اگر این نکات را رعایت کنید ممکن است حتی اثرات منفی هم داشته باشد که امیدوارم اینطور نشود.


    کلمات کلیدی
    بازی زبان انگلیسی - آموزش انگلیسی با بازی - بازی انگلیسی - سایت آموزش زبان -