نحوه صحیح پرسش از زبان آموزان

  • نحوه صحیح پرسش از زبان آموزان

    تاریخ : ۹۶/۱۰/۱۷

    مدرس هنگام پرسیدن سوالات به صورت جمعی باید زبان‌آموزان را زیر نظر گرفته و در صورت رویت زبان‌آموز یا زبان‌آموزانی که قادر به پاسخ دهی نیستند، آن سوال را در دفعات بعد تکرار نماید تا همه زبان‌آموزان بتوانند به آسانی پاسخ دهند.






    نحوه صحیح پرسش از زبان‌آموزان صرفا به صورت جمعی یا رقابتی است و مدرسین به هیچ وجه حق ندارند از هر یک از زبان‌آموزان کلاس به صورت انفرادی یا دوره ای سوال نمایند.

    پرسش به صورت جمعی به اینگونه است که شما از همه زبان‌آموزان به صورت جمعی سوال می کنید و اگر زبان‌آموزی قادر به پاسخ دادن نباشد مشخص نمی شود. از طرف دیگر پاسخ دادن زبان‌آموزان دیگر باعث می شود که آن زبان‌آموز نیز پاسخ را یافته و بدون هیچ استرسی در دفعات بعد به سوال شما پاسخ دهد. مدرس هنگام پرسیدن سوالات به صورت جمعی باید زبان‌آموزان را زیر نظر گرفته و در صورت رویت زبان‌آموز یا زبان‌آموزانی که قادر به پاسخ دهی نیستند، آن سوال را در دفعات بعد تکرار نماید تا همه زبان‌آموزان بتوانند به آسانی پاسخ دهند.

    مدرسین می توانند علاوه بر سوال به صورت جمعی، زبان‌آموزان را در یک فضای رقابتی در معرض سوالات قرار دهند. مدرس سوال خود را در مقابل زبان‌آموزان مطرح نموده و زبان‌آموزی که تمایل به پاسخ دهی داشته باشد با بلند کردن دست خود اعلام آمادگی نموده و با موافقت مدرس به سوال پاسخ می دهد. مدرس باید توجه داشته باشد که در صورت زبان‌آموزی که قادر به پاسخگوی برخی سوالات نیست، آن سوال را در دفعات متعدد تکرار نماید تا همه زبان قادر به پاسخگویی شوند. همچنین توجه داشته باشید که شمارش تعداد پاسخهای صحیح زبان‌آموزان به گونه ای که زبان‌آموزان ضعیف تر فاصله خود با زبان‌آموزان قوی تر را زیاد احساس نکنند و نتیجه نهایی با اختلافات زیاد نباشد می تواند فضای رقابتی را در کلاس فراهم نماید. برای جلوگیری از نمایان شدن اختلاف زیاد در نتیجه نهایی، مدرس می تواند با تکرار برخی سوالات خاص که از پاسخ دهی آنان مطمئن است و دقت در انتخاب زبان‌آموز پاسخ دهنده نهایتا به نتیجه نهایی دلخواه خود برسد.

    در مقابل سوال در فضای جمعی و رقابتی که اکیدا مورد توصیه قرار گرفته است، پرسیدن به صورت مستقیم از یک زبان‌آموز یا پرسیدن سوال به صورت نوبتی و دوره ای از زبان‌آموزان منع شده اند. پرسیدن به صورت نوبتی و مستقیم باعث می شود زبان‌آموزان دچار استرس شده و قادر به استفاده کامل از توانایی های خود نشوند. 


    کلمات کلیدی
    نمایندگی آموزشگاه زبان - فیلم کوتاه انگلیسی - آموزش انگلیسی با فیلم - دریافت نمایندگی آموزشگاه زبان انگلیسی -
    تینا کریمی
    تاریخ: ۹۶/۱۲/۰۹
    متن پیام: پرسش تو کلاس اینطوری باشه درست! امتحان چی؟ امتحان هم نباید گرفته بشه؟ چون طرف استرس میگیره ازش امتحان هم نگیریم؟

    آموزشگاه زبان انگلیسی سویگل - شعبه شاهرود
    تاريخ: ۹۶/۱۲/۱۰
    عنوان پيام: آموزش موثر زبان انگلیسی
    متن پيام: نحوه پرسش از زبان آموزان چه در کلاس درس و چه در امتحان یا آزمون پایان دوره خیلی مهمه هر ثانیه از یک کلاس آموزش زبان باید برنامه و هدفی داشته باشه برای آموزش موثر

    صادق سهیلی انارکی
    تاريخ: ۹۷/۰۳/۰۹
    عنوان پيام: ارزشیابی پویا
    متن پيام: اگر شما در کلاس فعالیت های زبان آموز را درست در نظر بگیرید، و ثبت موفقی از فعالیت هاش داشته باشید، آزمون نهایی میتونه بی معنی باشه
    و به خاطر داشه باشید کپسول ها برای دارو های تلخ اختراع شدن...
    دارو ها کنار گذاشته نشد، سبک ارائه ی اونها تغییر کرد :)

    هانیه قفاری
    تاريخ: ۹۷/۰۳/۱۳
    عنوان پيام: فیلم های آموزشی
    متن پيام: دیدن فیم های آموزشی باعث یادگیری سرعت من در زبان انگلیسی شده چون مطالبی که یاد می گیریم در قالب مکلماه های روزمره کاربرد داره که در فیلم های آموزشی باعث تکرار و تمرین من می شه.

    آرزو جمشیدی
    تاريخ: ۹۷/۰۴/۱۷
    عنوان پيام: نحوه صحیح پرسش از زبان آموزان
    متن پيام: بیشتر زبان آموزان مخصوصا کودکان به این منظور سویگل رو انتخاب میکنن چون امتحان نداره. یکی از زبان اموز های خودم در جواب به سوالم به من این حرف رو زد و گفت سویگل رو دوست داره.

    شقایق امینی
    تاريخ: ۹۷/۰۴/۱۷
    عنوان پيام: نحوه صحیح پرسش از زبان آموزان
    متن پيام: از نظر من امتحان برای سنجیدن علم دانش آموزان گزینه ی خوبی نیست. ما زمان زیادی رو باهاشون سپری میکنیم و با نقاط ضعف و قوت همشون تقریبا آشنا هستیم. یک روزه با یک تست نمیشه درموردشون قضاوت کرد چون خیلیا در طول ترم عالی هستند ولی در زمان امتحان به دلیل فشارهای عصبی ناشی از امتحان نتیجه ی خوبی نمی گیرند.

    کوثربخشی
    تاريخ: ۹۷/۰۴/۱۹
    عنوان پيام: نحوه صحیح پرسش از زبان آموزان
    متن پيام: بنظر من امتحان باید گرفته بشه اما امتحان نباید ملاکی برای سنجش دانش اموزان قرار بگیره ب این منظور ک ب دانش اموزان اطمینان بدیم ک نمره ی گرفته شده در امتحانات هیچ تاثیری ندارد تنها نقاط ضعف و مشخص میکنه ک بیشتر باید ان جاها رو کار کنیم بعد از امتحان این طوری دانش اموز با خیال راحت امتحان میده و هیچ استرسی باعث نمیشه م دانش اموز از نمره ی واقعی و علمی ک داره کمتر دریافت کند

    جهت درج نظر و ورود به سیستم اینجا کلیک کنید
زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان هندی، زبان روسی
کاملترین و مجرب ترین مدرسین زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان هندی، زبان روسی در ایران